1. خانه
  2. اخبار
  3. حمایت وزیر علوم از تشکیل سازمان تخصصی ورزش

حمایت وزیر علوم از تشکیل سازمان تخصصی ورزش

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با جمعی از صاحبنظران و کارشناسان ورزش کشور از تشکیل سازمان تخصصی ورزش حمایت کرد.

دکتر زلفی گل در این دیدار که در دفتر کار ایشان برگزار شد ، با اشاره به جایگاه ورزش در تولید شور و نشاط اجتماعی و ایجاد همبستگی ملی ، تشکیل سازمان تخصصی ورزش را راه حلی اساسی برای فائق آمدن بر چالش های موجود دانست .

وزیر علوم با اعلام حمایت از طرح های زیربنایی ورزش کشور ، بر آمادگی وزارت علوم و آموزش عالی در جهت توسعه بیش از پیش ورزش در کلیه زمینه ها تاکید کرد .

در این جلسه کاظم اولیایی پیشکسوت صنعت ورزش وعضو کمیته ارزیابی استاندارد سازی باشگاه‌های فوتبال با تبریک انتخاب دکتر زلفی گل در مسئولیت جدید و با توجه به عضویت وزارت علوم در شورای عالی ورزش و نقش سازمان ها وشرکت های دانایی محور در ارتقای سطح صنعت ورزش کشور ، خواستار توجه پژوهشکده ورزش وزارت علوم به پژوهش های کاربردی در حل مسائل و چالش های ورزش کشور شد .

در ادامه این نشست، سید امیر حسینی مشاور توسعه مدیریت و رئیس انجمن ورزش شرکت ها با اشاره به اینکه صنعت ورزش یک تا سه درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد ، این رقم در ایران زیر یک درصد (۳۰ صدم درصد ) است.
وی تصریح کرد : با وجود سرمایه گذاریهای صورت گرفته در عرصه ورزش کشور هنوز هم با خلاهای زیادی در این زمینه مواجه هستیم.
امیر حسینی در عین حال با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰۰
طرح نیمه تمام در کشور و لزوم اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان حوزه ورزش، خواستار تدوین راهکاری مناسب از سوی دولت و واگذاری این طرح ها به فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه‌ها وجذب سرمایه های مردمی وکاهش تصدی گری دولت شد .
وی اضافه کرد : طرح های پژوهشی دانشگاه‌ها به ضرورت باید مسئله محور واثر بخش در جوامع محلی باشند و برای مردم وسازمان ها نتایج شان ملموس بوده و به عنوان شاخصی در ارزیابی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی لحاظ شود.
امیر حسینی با ذکر تاریخچه ای از قانون سازمان تربیت بدنی وطرح های اثربخش آن در ورزش کشور اظهار امیدواری کرد در دولت آقای رئیسی گام های اساسی در جهت توسعه متوازن ورزش با همکاری وزارت علوم و دیگر سازمان ها و نهادهای مرتبط برداشته شود .

در این جلسه علاوه بر مهندس سید کاظم اولیایی و دکتر امیر حسینی ، دکتر امیر عفراتی ، سردار روحانی و دکتر چیت سازان از کارشناسان و پیشکسوتان ورزش حضور داشتند.

فهرست