1. خانه
  2. اخبار
  3. تلاش انجمن ورزشی شرکت‌های ایران برای ترویج زندگی فعال نیروی انسانی/ ایران در بازی های جهانی شرکت ها حضور پیدا می کند

تلاش انجمن ورزشی شرکت‌های ایران برای ترویج زندگی فعال نیروی انسانی/ ایران در بازی های جهانی شرکت ها حضور پیدا می کند

انجمن ورزشی شرکت‌های ایران از اواخر سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت‌ها فارغ از این که در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند با انجمن ورزشی در ارتباط باشند و برای امور ورزشی خود، با متخصصان این انجمن مشورت کنند.
دکتر سید امیر حسینی، رییس انجمن ورزشی شرکت‌های ایران در مصاحبه با راه پرداخت می‌گوید: «این انجمن یک سازمان غیرانتفاعی ورزشی مردم سالاراست که توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران به رسمیت شناخته می‌شود. فعالیت این موسسه تحت عنوان انجمن ورزشی شرکت‌های ایران بوده و به منظور توسعه و ترویج زندگی فعال و تمرینات منظم برای شرکت‌ها و ارتقای سطح بهره‌وری آنها شکل گرفته است.»
او با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی ورزش شرکت‌ها در سال ۲۰۰۴ با حضور توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک تاسیس شد و فعالیت خود را با اهدافی مانند ترویج سبک زندگی فعال، تمرینات منظم بدنی، ارتقای سطح سلامت و بهره‌وری شرکت‌ها آغاز کرد، بیان می‌کند: «این فدراسیون در سطح جهانی فعالیت می‌کند. این فدراسیون هرساله رویدادهای علمی، آموزشی و ورزشی رابرای توصیه سلامت کارکنان شرکت‌ها برگزار می‌کند.»
او ادامه می‌دهد: «به وزرات ورزش و جوانان پیشنهاد دادم که انجمن ورزشی شرکت‌ها تاسیس شود و آقای داورزنی، معاون وزارت ورزش پس ازبررسی های لازم وساختار جهانی آن، فدراسیون جهانی ورزش شرکت ها WFCS با این پیشنهاد موافقت کرد. تاسیس چنین انجمنی به نفع جامعه کار و تلاش است. مقرر شد این انجمن با همکاری فدراسیون ورزش کارگری در جهت توسعه و ترویج ورزش و سلامت در بین جامعه کار و تلاش و شرکت‌ها اقدام کند.»


به گفته سیدامیرحسینی، انجمن ورزش شرکت‌های ایران به دنبال تحقق «کار و زندگی بهتر از طریق ورزش» است. او در این باره توضیح می‌دهد: «ورزش اثرات اجتماعی زیادی دارد و کمک می‌کند که نیروی انسانی سلامت و بانشاط‌‌‌‌تر بتواند کار بکند.»
از امیرحسینی در مورد فعالیت‌های این انجمن پرسیدیم و از برگزاری همایش با همکاری فدراسیون ورزشی کارگری و نهادهای اقتصادی دیگری مانند سازمان فرابورس و سازمان مدیریت صنعتی خبر داد. همایش ورزش و مدیران شرکت‌ها در تاریخ ۴ شهریور برگزار می‌شود. این همایش با سخنرانی‌های کلیدی و چند پنل برگزار می‌شود و به زودی در مورد جزئیات بیشتر آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.همچنین برگزاری اولین دوره بازی‌های اروآسیایی شرکت ها در ایران وحضور برند هایی ایرانی در سومین دوره بازی هایی جهانی شرکتها آتن 2020 است این بازی‌ها فرصت مناسبی است که شرکت های ایرانی در مهد بازی‌های المپیک نوین وباستان حضور یابند

رییس انجمن ورزش شرکت های ایران با بیان اینکه تمام شرکت‌ها می‌توانند مخاطب این انجمن باشند و مدیران منابع انسانی و مسئولان ورزشی شرکت‌ها می‌توانند با این انجمن در ارتباط باشند، می‌گوید: «ما برای شرکت‌ها مشاوره ورزشی ارائه می‌کنیم و در جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات ورزشی به شرکت‌ها با آنها همکاری خواهیم کرد.»

فهرست